SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI SBP INTEGRASI SELANDAR MELAKA (SISMe)

LAWATAN PENANDAARASAN KE BRUNEI

BANDAR SERI BEGAWAN, BRUNEI : Rombongan pengawas dari Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Selandar (SBPIS), Melaka telah mengadakan satu lawatan Penandaarasan Antarabangsa bersama Maktab Sains Paduka Seri Begawan Sultan (MSPSBS), Brunei.

Lawatan tersebut menyasarkan interaksi dan perkongsian pintar serta berkongsi pengalaman antara Badan Pengawas SBPIS dan Perwakilan Pelajar MPSPBS.

Program tersebut adalah untuk menguatkan lagi ukhwah antara pelajar-pelajar serta guru-guru dari kedua-dua buah sekolah, dan bertukar-tukar idea serta berkongsi pengalaman dalam peranan sebagai Barisan Kepimpinan Pelajar.

Rombongan pelajar-pelajar SBPIS telah disambut oleh Pengetua MSPSBS, Dk Sarimah Pg Hj Ahmad, dan beliau telah mengalu-alukan slot mini-forum yang bertajuk "Keruntuhan Moral Dalam Remaja Masa Kini".

Terdapat juga pembentangan PowerPoint, sesi Perkongsian Pintar antara Badan Pengawas SBPIS dan Kepimpinan Pelajar MSPSBS, serta pertukaran cenderamata.

Seorang guru berkata, "Lawatan pendidikan dan forum yang diadakan diharapkan agar dapat menambah baik serta membina lagi sifat kepimpinan dan kemahiran pembentangan dalam diri pelajar".