SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI SBP INTEGRASI SELANDAR MELAKA (SISMe)

HARI KOKURIKULUM SBPIS 2017

Pada 21 hingga 23 Julai 2017 yang lalu telah berlangsung dengan jayanya Hari Kokurikulum SBPIS bagi tahun 2017. Program Hari Kokurikulum ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada para pelajar tentang aktiviti-aktiviti perkhemahan selain melibatkan diri secara aktif dalam pertandingan-pertandingan yang dianjurkan antara unit beruniform sekaligus memberi peluang kepada pelajar untuk menambah merit dalam borang PAJSK mereka nanti.

Berikut disertakan gambar-gambar sepanjang aktiviti perkhemahan berjalan:

Hari Pertama
Jumaat, 21 Julai 2017

Pada hari pertama pelajar-pelajar telah mula membuat persiapan memasang khemah dan pintu gerbang khemah masing-masing. Selain itu pelajar juga membuat persiapan untuk pertandingan mini gadjet yang akan dijalankan pada keesokan hari.




Hari Kedua
Sabtu, 22 Julai 2017

Pertandingan Masakan Inovasi
Tempat: Balai Merdeka

Pertandingan Memasak Cara Rimba
Tempat: Padang sekolah

Malam Kokurikulum 
Aktiviti: BBQ & Tayangan filem

Hari Ketiga
Ahad, 23 Julai 2017

Majlis penutupan telah dirasmikan oleh YDP PIBG SBPIS iaitu En.Noorsuhaily bin Ali@Md Noor. Seterusnya adalah acara penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang pertandingan.



Tahniah diucapkan kepada pasukan Kadet Remaja Sekolah kerana menyandang gelaran Pasukan Unit Uniform Terbaik Keseluruhan bagi Hari Kokurikulum SBPIS pada kali ini. Semoga aktiviti-aktiviti sepanjang perkhemahan dapat memberi manfaat kepada seluruh pelajar SBPIS yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung. 

Tahniah juga diucapkan kepada Tuan Pengetua, GPK Kokurikulum Tn Hj Zulkifly bin Thahir, Unit Kokurikulum SBPIS, serta guru-guru unit beruniform di atas pimpinan dan komitmen yang telah diberikan bagi menjayakan Hari Kokurikulum SBPIS 2017 ini. Semoga program seperti ini dapat diteruskan lagi pada tahun-tahun yang akan datang.